توضيحات در مورد گروه سيستم اف ا دان (صداي وجدان بيدار نسلهاي مبارز)
اعضاي گروه:جان دولمايان(درامر)سرج تانکيان(وکال،کيبوردوگیتار) شاوو اودادجيان(وکال،باس گيتاروکارگردان کلیپ و دی جی)دارون ملکيان(وکال،گيتار)
اين گروه در سال 1995 در کاليفرنياي جنوبي تشکيل شد.اين گروه نيز مانندهمه ي گروه هاي اواخر دهه ي 90 توازني شيرين وشنيدني بين ترش متال زيرزميني دهه ي80 وراکهاي الترناتيو دهه ي 90 بود.نام گروه الهام گرفته از نام شعري است که بوسيله يکي از اعضاي گروه يعني دارون ملکيان در سال 1995گفته شده بود با نامVictims of a down اما سرج تانکيان احساس کرد که نام سيستم اف ا دان بار معنايي قوي تري دارد.قبل از اون در سال 1993 با هم با نام Soil کار مي کردن .در همين سال با اضافه شدن John به گروهاونا نيرويي تازه گرفتند و با سفري دوره اي در جنوب California و اجراهاي زنده اي که بسيار با استقبال مواجه شد به سرعت محبوب شدن.گروه در سال 97 به صورت رسمي به کار خود ادامه داد و خيلي زود در سال 98 اولين آلبوم گروه تهيه شد.کارهاي
Systemبا نام هايي همچون P.L.U.C.K که مخفف ("Politically Lying Unholy Cowardly Killers") به معناي سياسي دروغگوئي کفر آميز و قاتل هاي نامرد بود و همچنين اجراي زنده ي محبوب "?War" جهت گيري سياسي پيدا کرد.آلبوم بعدي گروه Toxicity نام گرفت که کاملا متفاوت با کار قبلي اونا بود و حال و هواي گروه رو تغيير داد.اين آلبوم بين 200 آلبوم برتر در صدر قرار گرفت. تنها در ايالات متحده بيش از سه ميليون وسيصد هزار نسخه به فروش رفت و در مجموع پنج ميليون نسخه فروش داشت. System در مدت کوتاهي که به عضويت خانواده بزرگ متال در اومده اثرات زيادي رو از خودش در اين سبک به جا گذاشته و تونسته به يکي از ده گروه محبوب متال تبديل بشه. سيستم اف داون را با گروههاي NU مثلKornيا The Deftones مقايسه مي کنن.نقل قولي از مجله ي Towe Pulse در مورد System : آهنگ هاي گروه سرشار هستند از طغيان سرکشي شورش و اعتراض. و موسيقي متفاوت اونا که ترکيبي است ازMetal Rap Hardcore-Rock Jazz وملودي هاي خاور ميانه اي که گوياي نياز به حرکت و متحد شدن در برابرتبعيض تعصب و بي عدالتي است. Malakian گيتاريست گروه در اظهار نظري گفته:" ما يک آهنگ رو به طور کامل مي نوازيم و ضبط مي کنيم به اون گوش مي ديم و بعد تصميم مي گيريم که چه چيزي مي تونه اونو بهتر کنه.با تغييراتي جزئي در تنظيم آهنگ و همفکري آهنگ رو تکرار مي کنيم. همه ي ما يکديگر رو تکميل ميکنيم .بعضي از ترانه هاي جديد حقيقتا لحظاتي بزرگ و با شکوه دارند. ما مي خواهيم تا تمام ترانه ها را به لحظاتي با شکوه تبديل کنيم."
گروه در هفتم جولاي 2004 کار ضبط آلبوم جديد و اخر خود را که در سال 2005روانه بازارشد رو درHome استوديويي در کاليفرنيا درHollywood Hills شروع کرد. اکثر اشعار آلبوم جديد را Malakian سروده.به گفته ي او اين آلبوم بر گرفته از کارهاي Kraftwerk Darkthrone Zombie و Bezch Boys و در حقيقت تلفيقي از اوناست. Serj Tankian وکال گروه در اين خصوص گفت:" ما آماده ي يک تغيير بوديم.ما کاري جديد رو مي خواستيم و نياز به پيشرفت داشتيم. ما پيش از اين همواره در استوديو هاي رسمي (Traditional) کار هامون رو ضبط کرديم ، اما اين يک حرکت خوب بود. اين جا مکان بزرگيه،جائي سر سبز با زمين هائي زيبا که ميشه هر کاري در اون جا انجام داد. ما از با هم بودن و موزيکي که مي سازيم لذت مي بريم." آلبوم جديد System شامل تأثيرات زياد شگفت انگيزي خواهد بود.به گفته ي Tankian آهنگ هاي جديد سرشار از تفسير هاي اجتماعي ، عشق ، ياد آوري گذشته ، ارتباط خويشاوندي ، سياست ، تجربيات عجيب و مسائل عاطفي است.در تاریخچه البوم های این گروه باید گفت که البوم اول انها با نام خود گروه در سال 1998 منتشر شد.در سال 2001 البوم بعدي خود به نام تاکسي سيتي را منتشر کردند که از موفقيت بسياري برخوردار شد.در سال 2002 نيز البومي به نام استيل ديس البوم يا(اين البوم رو بدزد) را منتشر کردند که کنايه اي بود به کساني که اهنگها را دزديده و بر روي اينترنت منتشر ميکردند اين البوم سرشار از مسائل اجتماعي بود.البوم بعدي انها در سال 2005 و در دو قسمت منتشر شد که نام اين البوم مزمرايز/هيپنوتايز بود.اين البوم هم مانند البومهاي ديگر به موفقيت دست يافت و نشان داد که انها هنوز در خلق اثار خود از خلاقيت خويش استفاده ميکنند.ترانه هاي موفق و شناخته شده انها شامل
(chop suey) (toxicity)
(Aerials) (b.y.o.b or bring your own bomb)
(question) (lonely day)
(sugar) and (hypnotize)
هستند. ترانه چاپ سو نامزد دريافت جايزه گرمي شده است .همچنين انها در ژانربهترين ترانه هارد راک در سال 2006 جايزه اي را براي ترانه بمب خودت را بيار دريافت کردند.
انها در سال 2006 در اخرين اجراي زنده خود اعلام کردند که ميخواهند وقفه اي را در کارهاي خود داشته باشند .دارون ملکيان گفت که ما 10 سال از عمر خود رو روي اين گروه گذاشتيم و حالا بد نيست مقداري هم به کاراي خودمون برسيم و از گروه کمي فاصله بگيريم او گفت که يک گروه لازم نيست مثل يک ساعت کار کنه و البوم بيرون بده همچنين او گفت که هميشه عضوي در اين گروه باقي خواهد ماند و روزي همه انها به گروه برخواهند گشت اما زمان ان مشخص نيست. در اين وقفه ملکيان که بيشتر شعرهاي گروه را نيز خود نوشته است در گروهي به نام Scares on broadway خواهد بود و اولين البوم خود را در اين گروه منتشر خواهد کرد.تانکيان نيز به عنوان سولو ارتيست در گروه سرجيکال استرايک خواهد بود و دولميان نيز اذعان کرده که قصد راه اندازي يک کتابخانه انلاين را دارد که در نوامبر 2007 شروع به کار خواهد کرد. و به عنوان اخرين توضيح کارهاي اين گروه تاثير گرفته از گروههاي الترناتيو راک ،هوي متال،پونک راک،جاز،اهنگهاي ترکيبي،موسيقي محلي امريکايي و سبک کلاسيک راک و تا حدي موسيقي شرقي لبنان ميباشد(دولميان و تانکيان متولد لبنان هستند).همچنين انها از سازهاي مختلفي مانند گيتار الکتريک،بارتيولا،ماندولين الکتريک،سه تار،و عودهاي شرقي استفاده کرده اند.ملکيان گفته که براي شعر گفتن از گروه بيتلز و شاوو نيز در کارهايش از گروه کيس الهام گرفته است.
چگونگی تشکیل گروه و بیوگرافی اعضای گروهsystem of a down:
در سال 1993 دو موسیقی دان بلند پرواز در هنگام ضبط موسیقی محلی در یک استودیو به طور تصادفی همدیگر رو ملاقات کردن وفکر ساختن یک گروه موسیقی به سرشون زد . این کار به سرعت انجام شد . اونها ذوق زیادی در موسیقی ، سیاست و داشتن . بعد از گذشت زمانی تقریبا طولانی ، سرج تنکیان و دارون ملکیان تصمیم به ساخت یک گروه کامل به سرشون زد که Soil نامیده شد .
گروهی لوس آنجلسی بود که شامل افراد زیر بود :
Soil
vocal ) Serj Tankian ) سرج تنکیان ( خواننده )
guitar ) Daron Malakian ) دارون ملکیان ( گیتاریست )
Bass ) Dave Hagopyn ) دِیو هاگوپین ( گیتار بِیس )
Drums ) Domingo laranio ) دومینگو لارانیو ( دِرام )
بعد از حدود سه سال و فقط یک اجرای زنده گروه از هم پاشیده شد !
تمام افراد گروه دارای پس زمینه ی نژادی یکسانی بودن . سرج و جان متولد لبنان ، شاوو متولد ارمنستان و دارون متولد آمریکا امّا اصالتا ارمنی بود . این مشخصه ی گروه احساس برادر بودن را به طور هولناکی میان گروه افزایش داد ، و این ریشه ی خاور میانه ای بطور کامل در آهنگها آشکاره ، و همچنین رسم و رسوم اجدادیشون تاثیر زیادی روی آهنگهای گروه داره.
همراه با یک تثبیت سازی محکم ، گروه شروع به تمرکز برای ساختن یک پایگاه برای طرفداران کرد . اونها کاملا سریع شروع اون رو ساختن ، با پخش نوارهای تبلیغاتی که در تمام لس آنجلس پخش می کردند و کل محلها رو فرا گرفتن . اونا همچنین با جلب شدن توجه و پشتیبانی طرفداراشون قدرت گرفتن . در این زمان گروه احساس کرد که به یک نام جدید و متفاوت نیاز داره . چیزی که شایسته ی موسیقی اونها باشه .
به این ترتیب بر پایه ی شعری که دارون نوشته بود و " ویکتیمز آف اِ دان " نام داشت ، نام گروه به " سیستم آف اِ دان " تبدیل شد.

نام: Daron V.Malakian
تولّد : 18 جولای سال 1975
مکان تولد : هالیوود - ایالت کالیفرنیا – آمریکا
محل زندگی : Glendale California
قد : 5،6 فوت (171 سانتی متر )
وضعیت تاهل : مجرد
ملّیت : آمریکایی ارمنی تبار
حرفه : گیتاریست ، ترانه سرا ، آهنگساز ، خواننده
پروژه های شخصی : EatUrMusic Music label. / Scars on Broadway
مشخصات ظاهری : جنب و جوش بیش از حد بر روی صحنه
فاکتور خطرساز : استعمال مواد مخدر و دخانیات

نام: Serj Tankian
تولّد :21 آگوست سال 1967
مکان تولد : بیروت - لبنان
محل زندگی : لس آنجلس ، کالیفورنیا
قد : 6،1 فوت (185 سانتی متر )
وضعیت تاهل : مجرد
ملّیت : آمریکایی ارمنی تبار
حرفه : کیبورد زن ، ترانه سرا ، آهنگساز ، خواننده
حرفه ی گذشته :Information Technology field Marketing
پروژه های شخصی: Serjical Strike Music label
مشخصات ظاهری : جنب و جوش بیش از حد بر روی صحنه
فاکتور خطرساز : استعمال مواد مخدر و دخانیات ، گیاهخواری

نام : Shavarsh S. Odadjian
تولّد : 22آپریل سال 1974
مکان تولد : یروان - ارمنستان( Yerevan Armenia )
محل زندگی : لس آنجلس ، کالیفورنیا
قد : 6،0 فوت (182 سانتی متر )
وضعیت تاهل : مجرد
ملّیت : آمریکایی ارمنی تبار
DJحرفه : بیسیست ، کارگردان موزیک ویدئو ، DJ
DJ حرفه ی گذشته : بانکداری ،DJ
فاکتور خطرساز :استعمال مواد مخدر و دخانیات

نام : John H. Dolmayan
تولّد : 15جولای سال 1973
مکان تولد : بیروت - لبنان
محل زندگی : لاس و گاس
قد : 5،8 فوت (176 سانتی متر )
وضعیت تاهل : مجرد
ملّیت : آمریکایی ارمنی تبار
حرفه : درامر ( جازیست )
حرفه ی گذشته : پمپ بنزینی
فاکتور خطرساز : ---

No Comment.

Add Your Comment